Iespēja piedalīties apmācībās uzņēmējiem!!!! |
Piedalies apmācībās un pilnveido savu konkurētspēju!
Leader sadarbības projekta “Vietējo ražotāju konkurētspējas, sadarbības un atpazīstamības veicināšana”
ietvaros, aicinām uzņēmējus uz trīs semināriem.
Semināros kopā ar zinošiem lektoriem uzņēmēji: atklās veidus kā rast jaunas un inovatīvas idejas saviem
produktiem un pakalpojumiem;
pilnveidos savas komunikācijas un prezentēšanas prasmes; uzzinās kā veidot konkurētspējīgu tūrisma
piedāvājumu un būt labiem gidiem savā saimniecībā.
Apmācības notiek Leader sadarbības projekta “Vietējo ražotāju konkurētspējas,
sadarbības un atpazīstamības veicināšana”, ietvaros Nr.17-00-A019.332-000003.
Projekts tiek īstenots Latvijas Lauku attīstības programmas
2014.-2020.gadam aktivitātes: 19.32. "Starpteritoriālā sadarbība" ietvaros.
|
Leader projektu konkursa 3.kārtas projektu sagatavošanai nepieciešamie dokumenti |

Atgādinām, ka Dobeles rajona lauku partnerība ir izsludinājusi Leader projektu konkursa 3.kārtu.
Termiņš projektu iesniegšanai: 2018. gada 25.maija līdz 2018. gada 25.jūnijam
Izsludinātā finansējuma kopsumma: 345 640.41 EUR
Stratēģiskais mērķis 1: Uz vietējiem resursiem balstīta uzņēmējdarbības attīstība
Rīcība Nr.1 Atbalsts uzņēmējdarbības uzsākšanai, attīstībai un konkurētspējas celšanai.– 206 769.53 EUR.
Maksimālā attiecināmo izmaksu summa vienam projektam 40 000 EUR , ja ieguldījumi būvniecībā
ir vismaz 70% no projekta attiecināmo izmaksu summas 70 000 EUR Maksimālā atbalsta intensitāte
70% individuālam projektam, 80% kopprojektam.
Stratēģiskais mērķis 2: Kvalitatīvas dzīves telpas izveide Dobeles lauku partnerības iedzīvotājiem.
Rīcība Nr.2 Publiskās infrastruktūras, dabas un kultūras objektu kvalitātes uzlabošana un pieejamības
veicināšana iedzīvotājiem– 138 870.88 EUR.
Maksimālā attiecināmo izmaksu summa vienam projektam 50 000 EUR
Maksimālā atbalsta intensitāte 90% Sabiedriskā labuma projektiem bez pelņas gūšanas nolūka.
Pievienojam noderīgus dokumnetus un veidlapas projekta dokumentācijas sagatavošanai.
Projektu īstenošanas termiņi: Ja tiek veikta būvniecība, teritorijas labiekārtošana - divi gadi no LAD lēmuma
pieņemšanas par projekta iesnieguma apstiprināšanu. Ja projektu īsteno aktivitātē “Vietas potenciāla attīstības
iniciatīvas” un projektā paredzēta attiecināmo izmaksu pozīcija “Ar projekta saistītā personāla atalgojuma un
darbības nodrošināšana” izmaksas, kas pārsniedz 15% no projekta kopējās attiecināmo izmaksu summas – divi
gadi no LAD lēmuma pieņemšanas par projekta iesnieguma apstiprināšanu. Pārējiem projektiem projektu
īstenošanas termiņš ir viens gads no LAD lēmuma pieņemšanas par projekta iesnieguma apstiprināšanu.
Projektu iesniegšana: elektroniskā dokumenta formā var iesniegt LAD Elektroniskās pieteikšanās
sistēmā https://eps.lad.gov.lv/login vai parakstot pieteikumu ar drošu elektronisko parakstu un
apliecinot ar laika zīmogu Elektronisko dokumentu likumā noteiktajā kārtībā, var iesniegt nosūtot uz LAD e-pastu:
Šī e-pasta adrese ir aizsargāta pret mēstuļošanu (spam), Jūsu pārlūkam ir jābūt aktivizētam Javascript, lai to aplūkotu
.
Projekta iesniegumus papīra formātā iesniegt Dobeles lauku partnerības birojā, Uzvaras ielā 2, 2. stāvā, Dobelē.
Biedrība “Dobeles rajona lauku partnerība”
Adrese: Uzvaras iela 2, Dobele, LV-3701
Kontakti: Aija Šenbrūna, Tel. 29812300, epasts
Šī e-pasta adrese ir aizsargāta pret mēstuļošanu (spam), Jūsu pārlūkam ir jābūt aktivizētam Javascript, lai to aplūkotu
Dace Vilmane Tel. 29187113, e-pasts
Šī e-pasta adrese ir aizsargāta pret mēstuļošanu (spam), Jūsu pārlūkam ir jābūt aktivizētam Javascript, lai to aplūkotu
Ar Dobeles lauku partnerības SVVA stratēģiju var iepazīties www.dobelespartneriba.lv , www.lad.gov.lv vai partnerības birojā Dobelē, Uzvaras ielā 2, 2 stāvā.
|
Zemgales uzņēmēju apmācības |

Zemgales uzņēmēji piedalījušies kopīgās apmācībās, lai sekmētu savas uzņēmējdarbības konkurētspēju, atpazīstamību un savstarpējo sadarbību Jelgavas, Ozolnieku, Dobeles, Tērvetes, Auces, Bauskas, Iecavas, Rundāles un Vecumnieku novados. Aizvadītas deviņas apmācību dienas, kurās aktīvi piedalījušies vairāk kā 30 uzņēmēji no dažādiem Zemgales novadiem. Dalībnieki pārstāvēja lauksaimniecības produktu audzēšanu, mājražošanu, lauku tūrisma un viesmīlības nozares, kā arī tekstilizstrādājumu izgatavošanu. Būtiski ir tas, ka tēmas, ko kopīgi apguva uzņēmēji, iepriekš paši ir izteikuši kā svarīgas, lai piešķirtu jaunu un nozīmīgu impulsu savas darbības izaugsmei.

Kopā ar marketinga speciālistēm Līgu Bušu – Lehtonenu un Jeļenu Rešetņikovu dalībnieki praktizēja, kā raksturot sava produkta un pakalpojuma galvenās īpašības, kas to atšķir no citiem produktiem un kā to visu nodot saviem klientiem. Katras jomas dalībnieks saņēma padomu, kā veicināt savas produkcijas efektīvāku pārdošanu. Ar kolāžu starpniecību tika izveidots klientu portrets un meklēti galvenie piedāvājuma akcenti un vērtības, kas dos priekšroku atšķirties no citiem piedāvājumiem. Tāpat dalībnieki uzzināja, kā veidot mūsdienīgu zīmolu un tā stāstu. Notika arī uzņēmēju esošo zīmolu analīze un ieteikumi to uzlabojumiem.Tika analizēti cenu veidošanas aspekti, realizācijas vieta, reklāma, pārdošanas veicināšana un digitālais mārketings. Uzņēmēji plānoja mārketinga aktivitāšu kalendāru 2018.gadam, mācoties izvirzīt gada galveno mērķi un saplānot tam pakārtotās aktivitātes. Būtiskākās atziņas, ko sniedza mārketinga speciāliste Līga Buša -Lehtonena: -mārketinga mērķis ir saprast tirgu un ko vēlas klients, zinot klientu vajadzības - tās arī piepildīt; -mārketings tas nav tikai atsevišķi pasākumi, bet gan uzņēmuma kultūra un darba stils ikdienā; -mārketingā svarīga vispirms stratēģija, tikai pēc tam seko taktika, kā to īstenot; -labāk kvalitāte nevis kvantitāte; - plānojot mārketinga aktivitātes, vispirms svarīgi uzņēmējam saprast, ka nav tik būtiski pateikt ko tieši ražojam un piedāvājam, bet gan kādu labumu un pievienoto vērtību mēs ar savu produktu un pakalpojumu klientam iedosim.
Tika apgūti reklāmas veidošanas pamati interneta vidē. Kā atzīst paši dalībnieki, tad noderēs daudzie "knifiņi", ko ieteica mārketinga jomas profesionāles.Jautāti, kur izmantos iegūtās zināšanas, uzņēmēji minēja:
- uzlabos savu piedāvājumu publiskajā telpā; - veidos savu profilu tepat Facebook lapā; - izmantos Google Analytics un Google Adwords reklāmas iespējas; - pilnveidos uzņēmuma stāstu un uzlabos savu mājas lapu; - analizēs klientus un sagatavos piedāvājumu tieši savai mērķauditorijai.
Reklāmas veidošanas praktiskie aspekti uzņēmēja ikdienas darba uzlabošanai. Uzņēmējiem tika sniegti vienkārši un praktiski rīki, kā pašam veidot kvalitatīvu produkta un pakalpojuma fotogrāfiju. Katrs saņēma padomu, atbilstoši savai darbības specifikai. Uzņēmēji paši veidoja infografikas, lai mūsdienīgi un atraktīvi reklamētu savu piedāvājumu sociālajos tīklos. Kā eksperti šajās jomās palīdzēja: fotogrāfs Mārim Milleram un LLKC, Lauku attīstības nodaļas speciāliste Baiba Gulbe. Ciemojoties Latvijas Lauksaimniecības Universitātes, Tehnoloģiju un zināšanu pārneses centrā un Dobeles dārzkopības institūtā uzņēmējiem tika iedots nozīmīgs pavediens kā atrast atbilstošu iepakojumu un iekārtas savam produktam, drosmi uzsākt kāda konkrēta produkta ražošanu, skaidrību par ražošanas tehnoloģijām, likumdošanu, idejas dažādām inovācijām, kā piemēram spiedpalieku izmantošanu un bezatlikumu tehnoloģiju piemērošanu pārstrādē. Pie zinātnes sasniegumiem palīdzēja tikt: Dārzkopības institūta vadošā pētniece Dalija Segliņa un asistente Anita Olšteine, kā arī LLU, Tehnoloģiju un zināšanu pārneses nodaļas vadītāja Sandra Muižniece-Brasava un licencēšanas speciāliste Aija Vārava.
Viesmīlības nozīme tūrisma pakalpojuma sniegšanā. Zemgales reģionā pieaug to uzņēmēju skaits, kas atver sava uzņēmuma durvis arī tūristiem, piedāvājot iepazīties ar produkciju un savu darbību kopumā. Tas sekmē uzņēmuma atpazīstamību un veido ciešāku saikni ar esošajiem un nākotnes pircējiem.Tāpēc svarīgi ir izprast psiholoģiskos aspektus darbā ar tūristu grupām. Tūrisma nozares ekspertes Dzintras Līces vadībā, dalībnieki iesaistījās dažādās spēlēs, kas palīdzēja katram saprast, kā veidojas cilvēku savstarpējās attiecības, kā tās mainās saspringtās situācijās, apkalpojot klientus. Tika kopīgi analizēti piemēri no uzņēmēju ikdienas darba un atrasti labākie risinājumi situācijām darbā ar klientiem. Ar ko var pilnveidot lauku tūrisma piedāvājumu? Šis ir aktuāls jautājums ikvienam uzņēmējam, kas gatavojas jaunai tūrisma sezonai, tai skaitā mājražotājiem, kas uzņem grupas. Tāpēc viena no tēmām, bija – Tūrisma piedāvājuma pilnveidošana.
Uzņēmējiem, kas darbojas laukos noteikti aktuālas tēmas būtu vides izziņa, tautas tērps un senā apbūve. Šajās jomās tika saņemti gan zināšanās, gan norādes informācijas meklēšanai. Vides izziņas spēles, kas atraktīvi ļauj iepazīt apkārtējo vidi un dabu, tik pat labi arī uzņēmēja produktu no sēklas līdz auglim un pārstrādātam produktam burciņā. Idejas un materiālus sniedza Dabas izglītības centra "Meža māja" centra vadītāja Agnese Balandiņa. Tautas tērps dod iespēju saimniekiem sagaidīt tūristus ar latvisku godu un cieņu. Šeit dalībnieki uzzināja kā vēsturiski attīstījies tautas tērps un tā valkāšanas tradīcijas. Izpētes darbā par tērpu attīstību Zemgalē dalījās Aija Jansone. Lauku sētas vēsturiskā mantojuma izzināšana un iedzīvināšana un stāsti, kas, izceļ senatnes burvību un spēj nodod to arī lauku sētas viesiem. Šajā tēmā dalījās vēsturnieks Agris Dzenis, kas veicis izpēti vēsturiskajai lauku sētas apbūvei un senajiem darba rīkiem. Labi saplānota un pārdomāta ekskursijas programma savā saimniecībā, tās piemērošana dažādām tūristu grupām, vides sakārtotība un citi parametri, ir būtiski tūristu uzņemšanā. Par šo tēmu dalījās LLKC uzņēmējdarbības konsultante Raimonda Ribikauska. Viņai ir praktiska pieredze grupu uzņemšanā saimniecībās.
Mūsdienīga degustāciju galda klāšana. Šo tēmu mājražotāji, kas uzņem saimniecībā tūristus, jau sen gaidīja. Kopā ar Dobeles Amatniecības un vispārizglītojošās vidusskolas skolotājām Dzintru Āmari un Ivetu Čerpinsku, dalībnieki apguva degustāciju galdu klājumu veidus, galda noformēšanu, salvešu locīšanu, mūsdienīgu pirkstiņ uzkodu gatavošanu skolas laboratorijā. Pārrunāja kāda varētu būt galdautu, trauku un galda piederumu izvēle dažādu galdu klājumos. Dienas otrā pusē, uzņēmēji veica cenu aprēķināšanu degustāciju galdam un mācījās sastādīt ēdienu kalkulācijas.
Projekta ietvaros 2019.gada sākumā, plānotas vēl trīs apmācību dienas, kas norisināsies Bauskas novadā. Apmācības norisinājās Leader sadarbības projekta “Vietējo ražotāju konkurētspējas, sadarbības un atpazīstamības veicināšana” Nr. 17-00- A019.332-000003 ietvaros.
Rakstu sagatavoja: Projekta vadītāja, Videga Vītola

|
Aicinām uz "Baltā galdauta godēšana Vaidelotēs!" |
Leader sadarbības projekta ietvaros 4.maijā, Vaidelotēs, Codes pagasta, Bauskas novadā,
notiks "Baltā galdauta godēšana Vaidelotēs!",
kur uz kopīgu mājražotāju tirdziņu sabrauks saimnieces un saimnieki no Zemgales.
Tirdziņa mērķis ir sekmēt vietējo ražotāju popularitāti un savstarpējo sadarbību
produkcijas realizācijā.
Tirdziņa iniciatori ir Bauskas novada mājražotāji.
Ar sadarbības projekta atbalstu, tiks radīts pamats jaunas iniciatīvas iestrādēm
mājražotāju sadarbībai.
Tiekamies Vaidelotēs!
|
Dobeles lauku partnerība izsludina LEADER projektu konkursa 3.kārtu!! |

"Atbalsta Zemkopības ministrija un Lauku atbalsta dienests"
Dobeles rajona lauku partnerība izsludina projektu konkursu
Termiņš projektu iesniegšanai: 2018. gada 25.maija līdz 2018. gada 25.jūnijam
Izsludinātā finansējuma kopsumma: 345 640.41 EUR
Stratēģiskais mērķis 1: Uz vietējiem resursiem balstīta uzņēmējdarbības attīstība
Rīcība Nr.1 Atbalsts uzņēmējdarbības uzsākšanai, attīstībai un konkurētspējas celšanai.– 206 769.53 EUR.
Maksimālā attiecināmo izmaksu summa vienam projektam 40 000 EUR , ja ieguldījumi būvniecībā ir
vismaz 70% no projekta attiecināmo izmaksu summas 70 000 EUR Maksimālā atbalsta intensitāte 70%
individuālam projektam, 80% kopprojektam.
Stratēģiskais mērķis 2: Kvalitatīvas dzīves telpas izveide Dobeles lauku partnerības iedzīvotājiem.
Rīcība Nr.2 Publiskās infrastruktūras, dabas un kultūras objektu kvalitātes uzlabošana un pieejamības
veicināšana iedzīvotājiem– 138 870.88 EUR.
Maksimālā attiecināmo izmaksu summa vienam projektam 50 000 EUR
Maksimālā atbalsta intensitāte 90% Sabiedriskā labuma projektiem bez pelņas gūšanas nolūka.
Projektu īstenošanas termiņi: Ja tiek veikta būvniecība, teritorijas labiekārtošana - divi gadi no LAD lēmuma pieņemšanas
par projekta iesnieguma apstiprināšanu.
Ja projektu īsteno aktivitātē “Vietas potenciāla attīstības iniciatīvas” un projektā paredzēta attiecināmo izmaksu pozīcija
“Ar projekta saistītā personāla atalgojuma un
darbības nodrošināšana” izmaksas, kas pārsniedz 15% no projekta kopējās attiecināmo izmaksu summas – divi gadi
no LAD lēmuma pieņemšanas par
projekta iesnieguma apstiprināšanu. Pārējiem projektiem projektu īstenošanas termiņš ir viens gads no LAD lēmuma
pieņemšanas par projekta iesnieguma apstiprināšanu.
Projektu iesniegšana: elektroniskā dokumenta formā var iesniegt LAD Elektroniskās pieteikšanās
sistēmā https://eps.lad.gov.lv/login vai parakstot pieteikumu
ar drošu elektronisko parakstu un apliecinot ar laika zīmogu Elektronisko dokumentu likumā noteiktajā
kārtībā, var iesniegt nosūtot uz LAD e-pastu:
Šī e-pasta adrese ir aizsargāta pret mēstuļošanu (spam), Jūsu pārlūkam ir jābūt aktivizētam Javascript, lai to aplūkotu
.
Projekta iesniegumus papīra formātā iesniegt Dobeles lauku partnerības birojā, Uzvaras ielā 2, 2. stāvā, Dobelē.
Biedrība “Dobeles rajona lauku partnerība”
Adrese: Uzvaras iela 2, Dobele, LV-3701
Kontakti: Aija Šenbrūna, Tel. 29812300, epasts
Šī e-pasta adrese ir aizsargāta pret mēstuļošanu (spam), Jūsu pārlūkam ir jābūt aktivizētam Javascript, lai to aplūkotu
Dace Vilmane Tel. 29187113, e-pasts
Šī e-pasta adrese ir aizsargāta pret mēstuļošanu (spam), Jūsu pārlūkam ir jābūt aktivizētam Javascript, lai to aplūkotu
Ar Dobeles lauku partnerības SVVA stratēģiju var iepazīties www.dobelespartneriba.lv , www.lad.gov.lv vai partnerības
birojā Dobelē, Uzvaras ielā 2, 2 stāvā.
Informācija par semināriem sekos tuvākā laikā.
|
Lieldienu tirdziņš Kroņaucē |
Aicinām uzņēmējus uz Apmācībām -vietējo ražotāju konkurētspējas, pieredzes un zināšanu celšanai. |
Aicinām uzņēmējus uz
Apmācībām -vietējo ražotāju konkurētspējas, pieredzes un zināšanu celšanai.
Jaunākās tehnoloģijas un iepakojums.
Apmācību mērķis: Veicināt vietējo ražotāju un pakalpojumu sniedzēju konkurētspēju,
sniedzot jaunāko un aktuālo informāciju par zinātnes sasniegumiem.
Iepazīstināt uzņēmējus ar jaunākajām tehnoloģijās, produktu pārstrādē un to
iepakošanā Latvijas Lauksaimniecības universitātē un
APP "Dārzkopības institūtā."
Laiks un vieta: 2018.gada 6.februāris, Latvijas Lauksaimniecības universitāte,
Pārtikas Tehnoloģiju fakultāte, Rīgas iela 22, Jelgava.
2018.gada 13.februāris, APP "Dārzkopības institūts",
Graudu iela 1, Ceriņi, Krimūnu pagasts, Dobeles novads.
Pieteikšanās divu dienu apmācībām šeit:
Projekts "Vietējo ražotāju konkurētspējas, sadarbības un atpazīstamības veicināšana"
Nr. 17-00-A019.332-000003
|
Ideju un iedvesmas diena uzņēmējiem |
Aicinām Zemgales uzņēmējus piedalīties Ideju un iedvesmas dienā,
š.g. 1.novembrī Abgunstes muižā, Zaļenieku pagasta, Jelgavas novadā.

Pieteikšanās pasākumam, aizpildot anketu šeit: http://ej.uz/Sadarbiba_Leader
|
|
|